+48 531295107
Pragnąc się rozwijać i generować zyski każda firma potrzebuje nieustannego dopływu
nowych klientów. Oczywiście jednorazowe zdobycie klienta może okazać się
niewystarczające na dłuższą metę i dlatego też należy się skupić na utrzymaniu z nim
stałych relacji. Za sprawą dynamicznych technologii i metod marketingowych jest to coraz
łatwiejsze. Jednym z bardziej efektywnych rozwiązań tego typu jest program
lojalnościowy. Takie działania marketingowe mogą przybierać różną postać. Coraz
częściej jednak tradycyjne plastikowe karty lojalnościowe są wypierane przez aplikacje
mobilne. Warto więc nieco bliżej przyjrzeć się tego typu programom lojalnościowym i
przekonać, dlaczego są one tak popularne.
Z jakiego powodu aplikacje mobilne wypierają tradycyjne karty lojalnościowe?
Programy lojalnościowe są jednym z lepszych rozwiązań o charakterze marketingowym,
jakie są w stanie na dłużej zatrzymać klienta. Dotąd niezwykle silną pozycję miały
programy lojalnościowe opierające się o karty plastikowe. Jednak rozwój technologii
sprawił, że znacznie lepsze w tej kwestii są aplikacje pozwalające na skanowanie i
gromadzenie takowych kart. Działają one na podobnej zasadzie jak wirtualne portfele
bądź aplikacje bankowe. Kolejnym plusem tego rodzaju rozwiązań, jakie podnosi
lojalność konsumenta, jest o wiele większa możliwość komunikacyjna. Ten fakt ma
niemały wpływ na przywiązanie do marki. Trudno bowiem o tak silną interakcję w
przypadku plastikowej karty. Nie da się przy jej udziale skutecznie poinformować o tym, że
pojawiły się nowe rabaty, promocje czy też o możliwości odbioru nagrody. Aplikacja
mobilna dodatkowo potrafi złożyć życzenia z okazji urodzin bądź wysłać inny dowolny
komunikat. Co więcej, ta forma korzystania z programów lojalnościowych gwarantuje stały
i komfortowy dostęp do naszego konta oraz pełnej historii zakupowej. I na koniec
najważniejsza kwestia - aplikacje mobilne, to najlepsza siła napędowa w kwestii
zaangażowania uczestników danego programu lojalnościowego. Aparat, dostęp do zdjęć,
geolokalizacja lub powiadomienia push – to wszystko będąc częścią nowoczesnych
telefonów, daje nieograniczone opcje kreacji scenariuszy zachowań, za jakie konsument
może być nagradzany.
Mając na uwadze przedstawione fakty śmiało, można pokusić się o tezę, że plastikowe
karty w przyszłości zostaną na dobre zastąpione przez aplikacje mobilne. Programy
lojalnościowe w takiej formie mają przed sobą przyszłość. Wynika to zresztą nie tylko z
walorów samych aplikacji, lecz również za sprawą ewolucji samych programów
lojalnościowych. Zatem aplikacje i ich społecznościowy charakter tylko nasilają ten trend.
QRTAG sp. z o.o.
ul. Potworowskiego 3/1
60-212 Poznań
NIP: 7831735647
REGON: 363401597
KRS: 0000595589
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy: 71.100zł wpłacony w całości
ZAPRASZAMY:
poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 - 16.00