+48 531295107

Pragnąc się rozwijać i generować zyski każda firma potrzebuje nieustannego dopływu nowych klientów. Oczywiście jednorazowe zdobycie klienta może okazać się niewystarczające na dłuższą metę i dlatego też należy się skupić na utrzymaniu z nim stałych relacji. Za sprawą dynamicznych technologii i metod marketingowych jest to coraz łatwiejsze. Jednym z bardziej efektywnych rozwiązań tego typu jest program lojalnościowy. Takie działania marketingowe mogą przybierać różną postać. Coraz częściej jednak tradycyjne plastikowe karty lojalnościowe są wypierane przez aplikacje mobilne. Warto więc nieco bliżej przyjrzeć się tego typu programom lojalnościowym i przekonać, dlaczego są one tak popularne.

Z jakiego powodu aplikacje mobilne wypierają tradycyjne karty lojalnościowe?

Programy lojalnościowe są jednym z lepszych rozwiązań o charakterze marketingowym, jakie są w stanie na dłużej zatrzymać klienta. Dotąd niezwykle silną pozycję miały programy lojalnościowe opierające się o karty plastikowe. Jednak rozwój technologii sprawił, że znacznie lepsze w tej kwestii są aplikacje pozwalające na skanowanie i gromadzenie takowych kart. Działają one na podobnej zasadzie jak wirtualne portfele bądź aplikacje bankowe. Kolejnym plusem tego rodzaju rozwiązań, jakie podnosi lojalność konsumenta, jest o wiele większa możliwość komunikacyjna. Ten fakt ma niemały wpływ na przywiązanie do marki. Trudno bowiem o tak silną interakcję w przypadku plastikowej karty. Nie da się przy jej udziale skutecznie poinformować o tym, że pojawiły się nowe rabaty, promocje czy też o możliwości odbioru nagrody. Aplikacja mobilna dodatkowo potrafi złożyć życzenia z okazji urodzin bądź wysłać inny dowolny komunikat. Co więcej, ta forma korzystania z programów lojalnościowych gwarantuje stały i komfortowy dostęp do naszego konta oraz pełnej historii zakupowej. I na koniec najważniejsza kwestia - aplikacje mobilne, to najlepsza siła napędowa w kwestii zaangażowania uczestników danego programu lojalnościowego. Aparat, dostęp do zdjęć, geolokalizacja lub powiadomienia push – to wszystko będąc częścią nowoczesnych telefonów, daje nieograniczone opcje kreacji scenariuszy zachowań, za jakie konsument może być nagradzany.

aplikacje mobilne, programy lojalnościowe

Mając na uwadze przedstawione fakty śmiało, można pokusić się o tezę, że plastikowe karty w przyszłości zostaną na dobre zastąpione przez aplikacje mobilne. Programy lojalnościowe w takiej formie mają przed sobą przyszłość. Wynika to zresztą nie tylko z walorów samych aplikacji, lecz również za sprawą ewolucji samych programów lojalnościowych. Zatem aplikacje i ich społecznościowy charakter tylko nasilają ten trend.

logo QRTAG

QRTAG sp. z o.o.
ul. Potworowskiego 3/1
60-212 Poznań

NIP: 7831735647
REGON: 363401597
KRS: 0000595589

Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy: 71.100zł wpłacony w całości


T. +48 531 295 107

E: office@qrtag.pl

ZAPRASZAMY:
poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 - 16.00

© 2022 QRTAG / All Rights Reserved