+48 531295107

Otwierasz portfel. Karta lojalnościowa do drogerii. Do drugiej drogerii. Do dyskontu. Do kawiarni. Do lodziarni… Portfel pęka w szwach, karty ledwo się mieszczą. Masz spory problem, żeby znaleźć tę właściwą, gdy jest potrzebna. Albo nie nosisz ich, zostawiasz w domu. Czy jeszcze ktoś używa tradycyjnych kart lojalnościowych?

Coś się kończy, coś się zaczyna

Jeszcze do niedawna nie było innych możliwości. Czasy jednak się zmieniają – w 2018 r. aż 83% Polaków korzystało z internetu w swoich smartfonach (w stosunku do 38% w roku 2016)1, z czego aż 60% miało dostęp do programu lojalnościowego w postaci aplikacji mobilnej2. Trend jest rosnący, co zupełnie zmienia sytuację i jest odpowiedzią na pytanie, dlaczego tak dużą popularnością cieszą się programy mobilne, takie jak aplikacja marki Rossman czy Lidl. Polacy nie chcą już mieć portfeli wypchanych kartami, skoro w większości nawet nie noszą w nich gotówki, bo płacą kartą płatniczą albo coraz częściej – telefonem.

Aplikacja mobilna – w czym lepsza od plastikowej karty?

Przewagi z perspektywy klienta Przewagi z perspektywy marketera
1. Nie muszę nosić karty Oto prawdziwa wygoda. Tę cechę wskazuje 6 na 10 badanych3. Koniec z wypchanymi portfelami, przebieraniem kart przy kasie itp. niedogodnościami 1. Łatwiej mi zachęcić klienta do udziału w programie Klient nie gubi i nie zapomina karty. Aplikację ma zawsze przy sobie, łatwo dostępną.
2. Informuje mnie o ważnych rzeczach Aplikacja mobilna ma nieocenioną przewagę nad plastikową kartą – nawiązuje kontakt z klientem, przekazuje mu informacje o promocji albo o tym, że może on odebrać nagrodę za zgromadzone punkty. 2. Docieram do klienta z przekazem marketingowym Dzięki aplikacji można intensyfikować udział uczestników w programie lojalnościowym i zwiększać sprzedaż.
3. Mogę zajrzeć do konta Klient w każdej chwili ma szybki dostęp do konta. Może sprawdzić, ile zgromadził punktów i na co je może wymienić. Może poznać bieżące promocje. Na próżno szukać takich funkcji w plastikowej karcie… 3. Zwiększam zaangażowanie klientów Personalizowane treści, powiadomienia push, geolokalizacja, dostęp aplikacji do aparatu fotograficznego i zdjęć, elementy grywalizacji – wszystko to można wykorzystać do zwiększenia zaangażowania klientów.
1 Raport „Programy Lojalnościowe 2019”, Marketer+.
2 „Monitor programów lojalnościowych 2018”, ARC Rynek i Opinia, w: Raport „Programy Lojalnościowe 2019”, Marketer+.
3 Tamże.

Jeszcze do niedawna było to nie lada przedsięwzięcie. Na szczęście czasy zmieniają się również pod kątem kosztów tego typu rozwiązań. Dziś można skorzystać z gotowych rozwiązań, które są dostosowywane do potrzeb konkretnej firmy. Dzięki temu nie trzeba ponosić kosztów tworzenia aplikacji od podstaw.

„Jednym z takich gotowych systemów, które można zaadaptować, jest nasze autorskie oprogramowanie. Ma ono rożne scenariusze działania, dowolną możliwość dostosowania grafiki, wizerunku i marketingu. Nie tylko wykonamy je szybko i tanio, ale również będzie pozbawione błędów wieku młodzieńczego.”
Maciej Algusiewicz, Loyalty Club

Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest to, że koszty rozkładają się na kilka lat, zapewniając jednocześnie klientowi dostęp do najnowszej wersji aplikacji.

Co przyniesie przyszłość?

Nie ma wątpliwości co do tego, że w perspektywie czasu tradycyjne karty plastikowe ustąpią miejsca aplikacjom mobilnym. Ten proces właśnie następuje, jesteśmy tego świadkami. Te firmy, które jako pierwsze wykorzystają zalety mobilnych programów lojalnościowych, zyskają realną przewagę.

logo QRTAG

QRTAG sp. z o.o.
ul. Potworowskiego 3/1
60-212 Poznań

NIP: 7831735647
REGON: 363401597
KRS: 0000595589

Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy: 71.100zł wpłacony w całości


T. +48 531 295 107

E: office@qrtag.pl

ZAPRASZAMY:
poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 - 16.00

© 2022 QRTAG / All Rights Reserved